Znakomita polska reżyserka Magdalena Piekorz będzie przewodniczyła obradom jury podczas tegorocznego Gdańsk DocFilm Festival. W skład jury wchodzą także: niemiecki producent filmowy i telewizyjny Klaus Schmutzer i gdański dziennikarz, zajmujący się tematyką filmową, Henryk Tronowicz.
Magdalena Piekorz
Urodzona w 1974 w Sosnowcu. Scenarzystka, reżyser, doktor sztuki filmowej.
Ukończyła reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Filmy dokumentalne, którym zawdzięcza pierwsze sukcesy, kręciła zarówno w Polsce, jak i za granicą, m.in. w Bośni i w USA. Przyniosły reżyserce prestiżowe nagrody ( m.in. Brązowy Lajkonik za „Dziewczyny z Szymanowa” na Ogólnopolskim Festiwalu Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych – Kraków 1998, Grand Prix Festiwalu Euroshorts za film „Przybysze” – Warszawa 1999 ). Za debiut fabularny „Pręgi” według prozy Wojciecha Kuczoka otrzymała Złote Lwy na XXIX Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2005 roku film był polskim kandydatem do Oscara. „Senność” z 2008 roku przyniosła jej Złotego Klakiera dla najdłużej oklaskiwanego filmu na XXXIII Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz nagrody Festiwali Filmów Polskich w Nowym Yorku i Seattle. Od kilku lat Magdalena Piekorz z powodzeniem realizuje spektakle teatralne. Do jej najważniejszych dokonań zaliczane są musical „Oliver!” zrealizowany w Teatrze Rozrywki w Chorzowie oraz „Hotel Nowy Świat” w repertuarze Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. W 2014 roku zrealizowała film fabularny „Zbliżenia” oraz dokument „Widok Krakowa”, w którym wybitny polski poeta Adam Zagajewski opowiada o swoim mieście.
Klaus Schmutzer
Urodzony w 1950 w Reichenbach Vogtland, Niemcy. W 1969 ukończył szkołę. W latach 1970-1972 pracował jako aystent produkcji dla Telewizji GDR w dziale sztuki dramatycznej. W latach 1972 – 1978 studiował produkcję filmową na Konrad Wolf University for Film w Postdam-Babelsberg jednocześnie będąc kierownikiem wydziału.W latach 1978-1981 był wicedyrektorem Międzynarodowego Festiwalu
Filmowego Filmów Dokumentalnych i Krótkometrażowych w Lipsku.
1981 – 1984 studia na kierunku nauki polityczne
1984-1991 Wicesekretarz Związku Filmowców GDR
Od roku 1991 manager Związku Filmowców w Berlinie
Od roku 1991 Producent i Kierownik produkcji w a jour Film
1998-2003 mówca w Association of German Cinema
1996-2006 Członek College of Medienboard Berlin – Brandenburg
2010-2012 Członek DEFA – Foundation
Filmy i produkcje telewizyjne (wybrane):
Filmy:
1. „Dworzec Centralny Lipsk” (1993). Dokument kinowy. Reżyseria Marianna Kiss, Andreas Honegger
2. „Wiara Miłość Nadzieja” (1994) Dokument kinowy. Reżyseria Andreas Voigt
3. „Wielki Szeroki Świat” (1997) Dokument kinowy. Reżyseria Andreas Voigt
4. „The Mine – Franz Fuhmann” (1998) Dokument kinowy. Reżyseria Karlheinz Mund
5. „Strefa M” (200) Super 16 mm / Blow up/ 100 min. Reżyseria Dr Eduard Schreiber
6. „Niewidzialni – Nielegalni w Europie” (2004) Dokument kinowy. Reżyseria Andreas Voigt
7. „Hitlerkantate” (2004/2005) Film fabularny. Reżyseria Dr Jutta Bruckner. Koprodukcja SAXONIA Media Leipzig i WDR/arte
8. „Po-lin” (2008) Dokument 35 mm/90 min. Reżyseria Jolanta Dylewska. Koprodukcja BoMedia, Polska.
9. „Kategoria C” (2008). Dokument 35 mm/90 min. Reżyseria Franziska Tenner
Wznowienie serialu dokumentalnego o dzieciach z Golzow w reżyserii Barbary i Winfrieda Junge. Serial rozpoczął się w 1961 i tworzy go 18 dokumentów czyniąc go najdłuższym serialem dokumentalnym w historii kina międzynarodowego m.in. „The Tale of Uncle Willy from Golzow”, „One Man like Dieter – Golzower”.
Produkcje telewizyjne:
1. „Spotykając Krzysztofa Kieślowskiego” (1995). Fabuła telewizyjna 45
min. Reżyseria Andreas Voigt
2. „Włoska Roszada” (1997) Fabuła telewizyjna 30 min. Reżyseria Elfi Schramm
3. „Tytuł doktora dla kobiet” (1998) Fabuła telewizyjna 30 min.
Reżyseria Elfi Schramm
4. „Kto by nie wielbił kogoś takiego jak Klopstock” Fabuła telewizyjna
30 min. Reżyseria Elfi Schramm
5. „Blumenau – Made in Germany” (1999) Fabuła telewizyjna 30 min.
Reżyseria Elfi Schramm
6. „Jeżeli nie będę krzyczeć, to się uduszę” (2000) Fabuła telewizyjna
60 min. Reżyseria Gabriele Denecke
Ponadto, około 25 produkcji na zlecenie. Kierownictwo produkcji na rzecz Saxonia Media PLC Leipzig i innych m.in. „Days of Thunder” 2002, „The Hollies” 2003, „My greatest Love” 2003, „Uran – Montain” 2009, „Sushi in Suhi” 2011.
Henryk Tronowicz
Urodzony w 1936. Krytyk filmowy, publicysta. Studiował w Uniwersytecie Warszawskim ekonomię polityczną i dziennikarstwo, był słuchaczem na Studium Historii i Teorii Filmu łódzkiej Filmówki. Współpracował z warszawskimi czasopismami, m.in. „Współczesność” i „Literatura”. Pracował w redakcjach branżowych: „Filmowy Serwis Prasowy”, tygodnik „Ekran”, miesięcznik „Kino”. W latach 1979 – 1981 oraz w latach 1984 -1985 redagował w Gdańsku „Gazetę Festiwalową” – organ dyrekcji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Od roku 1992 związany jest z Redakcją „Dziennika Bałtyckiego”. Mieszka w Gdańsku.
Opublikowane książki:
* „Film czechosłowacki w Polsce” (Warszawa 1984),
* „Lucjan Bokiniec”; (Gdańsk 2011).